Niedziela, 17.09.2023
Na Jasnej Górze od lat istnieją i rozwijane są media jasnogórskie – Radio Jasna Góra, Biuro Prasowe, Dwumiesięcznik Jasna Góra, social media (Twitter, Facebook) oraz jasnogórski kanał YouTube. Jak podkreślili rozmówcy, to właśnie dzięki mediom jasnogórskim możliwe jest duchowe, wirtualne pielgrzymowanie na Jasną Górę, a możliwość łączności z duchową stolicą Polski docenia zwłaszcza Polonia na całym świecie.
„Staramy się być 'up-to-date' - może to nie jest najbardziej odpowiednie słowo, ale go użyję - atrakcyjni dla odbiorcy. Staramy się wychodzić naprzeciw i używać nowoczesnych środków i możliwości” – mówił o. Michał Bortnik. „I to nie po to, by się promować, lansować, ale różnymi kanałami docierać do człowieka” – dodał o. Andrzej Grad.
„Tak, ja zawsze podkreślam, że nasza praca jest prosta. Mamy bardzo jasno określony punkt widzenia, punkt wyjścia i temat – my ‘promujemy’ Matkę Bożą, i Jej przesłanie” – podkreślał o. Michał Bortnik.
„Służymy też drugiemu człowiekowi – zawsze mamy nadzieję, że przez tę naszą pracę w tekstach, które piszemy, w słowach, które są nagrywane w audycjach, w zdjęciach, które wykonujemy – że przez to przybliżamy człowieka, który nas ogląda, czyta i słucha - do Boga przez Maryję” – mówił o. Andrzej Grad.
Przy okazji rozmowy ojcowie dyrektorzy wyrazili wdzięczność wszystkim osobom zaangażowanym w posługę w mediach jasnogórskich, a także poprosili słuchaczy, czytelników i internautów o pamięć w modlitwie.
Autor: DR